Miłość i nienawiść – 7 faktów o treningu interwałowym

Interwały – kochamy je za niesamowite efekty i nienawidzimy za okropne zmęczenie zaraz po treningu. Temat treningu interwałowego jest tak obszerny, że trudno było mi się zabrać za ten wpis od dłuższego czasu. Postanowiłam wszystkie najważniejsze informacje i ciekawostki zawrzeć w pigułce. Mam nadzieję, że szybko ją łykniecie i przekonacie się do interwałów tak jak ja.

#1

Trening interwałowy to aktywność, podczas której zmieniamy intensywność ćwiczeń. Przeplatamy ze sobą odcinki wysiłku o wysokiej intensywności z odcinkami o umiarkowanej intensywności, ale nie dopuszczając do odpoczynku.

#2

Trwa maksymalnie 25 minut. Ze względu na jego wysoką intensywność, podczas interwałów spalamy więcej kalorii w krótszym czasie. Jest to świetna forma aktywności dla zabieganych 😉

#3

Jest to też dobry trening dla osób, które są na redukcji. Mówi się, że dzięki interwałom spalamy nawet 3 razy więcej kalorii niż podczas typowego treningu aerobowego.

#4

Poza tym ćwiczenia w warunkach beztlenowych poprawiają naszą kondycję i wydolność organizmu. Z czasem nawet przy długich biegach będziemy osiągać krótszy czas lub pokonywać dłuższe dystanse – ja właśnie tego doświadczam 🙂

#5

Trening interwałowy powinien być wykonywany do 3 razy w tygodniu, z przerwą między treningami wynoszącą 48 godzin. Po takim wysiłku organizm potrzebuje czasu na regenerację!

#6

To właśnie w okresie odpoczynku po treningu spala się tkanka tłuszczowa. Organizm próbuje się ogarnąć 😉 i powrócić do stanu sprzed aktywności. W tym celu pobiera potrzebną mu energię z tłuszczu. I nie rusza przy tym naszych mięśni.

#7

Taki trening możemy wykonać w różny sposób: biegając na bieżni, na świeżym powietrzu, jeżdżąc na rowerze, skacząc na skakance, a nawet w formie bardziej zaawansowanej – włączając w niego ćwiczenia siłowe lub z obciążeniem własnego ciała.

Nienawidzę tego uczucia wypompowania, kiedy schodzę z bieżni po interwałach. Z drugiej strony cieszę się jak dziecko, gdy widzę wyłaniające się gdzieś z oddali mięśnie 😛 I to co zauważyłam ostatnio – mam dużo lepszą kondycję, gdy biegam, osiągam większy dystans niż przed moją przygodą z interwałami. Myślę, że warto spróbować!

Próbowałyście już takiej formy treningu? Lubicie to, czy wręcz przeciwnie? A może wolicie klasyczny trening kardio?

imie333

Jeśli się podobało, podaj dalej:

To też może Ci się spodobać

  • Treningi interwałowe są strasznie obciążające i wiele razy miałam wrażenie, że nie dam rady wytrzymać do końca, ale praktycznie zawsze się zaskakiwałam 😀 Co prawda potrafi zniszczyć bardzo, ale satysfakcja i uśmiech na twarzy gwarantowany 😀

    • Oj tak, wyrzut endorfin gwarantowany! 🙂